dimecres, 20 de juny del 2007

Jo ja m'he adherit


M'he permés reproduir l'entrada que Marc Ferrreres fica al seu bloc:
"De l'Ebre a Esquerra Independentista! A ERC, és l'hora d'un canvi d'estratègia


M'he adherit a la corrent idelològica interna d'ERC Esquerra Independentista

Després d'unes eleccions és un bon moment per reflexionar i jo no em poso pedres al fetge per fer-ho ja que, si d'alguna cosa sempre m'he sentit satisfet de mi, és de ser fidel i conseqüent amb els meus principis. Aquesta és una opinió com a militant d'ERC i a títol personal. L'opinió autocrítica és simplement això i no motiu per tal que persones d'altres partits inflen pit (reflexió preventiva a possibles anònims) en quant tots els partits tenen "per quès" a fer-se, i qui no en trobi, que comenci preguntant-se "per què no tinc cap per què?". És més, l'autocrítica sobre ERC la faig en clau constructiva per reforçar ERC.

Tripartit? Sí. Era necessari. Un pacte amb CiU crec que hagués portat a què ERC acabés engolida dins una administració convergent teixida al llarg de més de 20 anys de govern. Les coincidències programàtiques en política social amb el PSC afavorien el pacte i crec que era necessari, també, per "regenerar" CiU i que fes la seva pròpia autocrítica. "Higiene democràtica", que va dir Carod.

Tripartit ara? Sí, si es reformula.

Per què s'ha de reformular? Perquè ERC va entrar al govern generant un sentiment d'optimisme, d'aires de canvi, de cop de timó respecte el desencís que desprenia CiU. Però a hores d'ara, ERC sembla veure desdibuixats els seus valors i principis ideològics, sobretot els nacionals, veient-se massa estretament lligada al PSC, sense guardar les distàncies necessàries per no perdre personalitat pròpia i sense posar sobre la taula els grans projectes i reptes pendents, de forma engrescadora i decidida.

Però els resultats electorals no han estat bons? Sí, però quan de la il·lusió inicial sembla quedar d'ERC només un regust agredolç, val més no acomodar-se i caure en el cofoïsme dels resultats, sinó mirar que és el que fa pudor a la nevera abans que tot es faci malbé.

Això suposa canviar l'actual direcció? No necessàriament mentre comptin amb el suport de les bases, com qualsevol entitat democràtica, per suposat. L'important i prioritari és reformular l'estratègia i reinventar ERC d'acord a les noves circumstàncies.

CiU ja ha fet el seu propi canvi? Crec que a l'Ebre Ferran Bel a Tortosa n'és un extraordinari exemple. A Amposta, les noves cares, sobretot les més joves, poden portar-lo. Espero que a la resta de territori nacional s'hagi encés la mateixa metxa a CiU.

Retornem de nou la il·lusió d'ERC, reforcem el projecte, fem ERC encara més gran

Més informació sobre Esquerra Independentista

Notícia de la presentació pública d'EI (05-05-07)
Entrevista a un responsable d'EI

Posdata: Avís als/les navegants/es! Tothom qui em conegui sap que això no és un allunyament d'ERC, que sóc i seré fidel a ERC, perque des de sempre sento i crec el projecte d'Esquerra, a les vaques primes i a les gordes, però això no treu que com a persona tingue dret a opinar.